Zoekmachine-optimalisatie
Seo (search engine optimization) staat voor 'zoekmachine-optimalisatie'. Veel bezoekers en potentiƫle klanten komen binnen op uw website via een zoekmachine. Na het invoeren van een zoekterm komt de zoekmachine terug met de (relevante) resultaten. In vrijwel alle gevallen zal u bovenaan komen te staan wanneer uw bedrijfsnaam wordt ingevoerd. Maar u wilt natuurlijk ook gevonden worden als er gezocht wordt naar producten of diensten die door uw bedrijf worden aangeboden. Er zijn een aantal technieken (m.b.t. de webtekst) die door ons gebruikt worden om u beter vindbaar te maken.
Relevantie is het trefwoord
Op de eerste plaats is de domeinnaam zeer belangrijk. Als deze de zoekterm bevat die de internetgebruiker invoert, zal dit zwaar mee wegen in de getoonde resultaten. Verder is het heel belangrijk om unieke trefwoorden en paginatitels te gebruiken. Als de trefwoorden regelmatig in de inhoud voorkomen, zal dit ook veel invloed hebben op de resultaten. Het is dus van groot belang dat de website relevant is voor zowel de zoekmachine als natuurlijk de internetgebruiker. Mocht uw website na volledige optimalisatie niet het gewenste resultaat behaalt hebben (bv. wegens concurrentie) dan kunt altijd nog investeren en adverteren met Google AdWords.
Websitestatistieken analyseren
Wij maken gebruik van Google Analytics. Hiermee kunt u de bezoekersstatistieken bekijken van uw website. Het is een zeer uitgebreid programma en zowel voor beginners als voor gevorderden, makkelijk in gebruik. De belangrijkste gegevens zijn: het aantal bezoekers, de plaatsen waar de bezoekers vandaan komen en hoe de bezoekers op uw website terecht zijn gekomen. Er zijn overigens nog (heel) veel meer gegevens te bekijken. Aan de hand van (het analyseren van) de statistieken kan de website eventueel verbeterd worden, bijvoorbeeld aanpassingen ten opzichte van de vindbaarheid.